Oct 2, 2015

NUKILAN JUMAAT by BKM ~ SYUKUR

Bismillahirrahmanirrahim.

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHI WABARAKATUH





SYUKUR
2 Okt 2015
9.30 am

Hati Tersentak pagi ini.....
Bila melihat seorang...insan yang gigih tersenyum di tepi jalan sambil dibahagian dadanya ditampal sekeping kepingan kotak yang bertulis  SANDWISH & MEE GORENG....



Waktu itu aku tersedar...
Hati aku sayu... melihat betapa gigihnya Insan itu tanpa kenal erti penat lelah & malu..
Terus tersenyum dan menunjukan papan tanda itu dengan harapan ada yang sudi untuk berhenti dan membelinya...

Kakiku kaku... melihatnya dari jauh... 
Jauh disudut hatiku kagum melihat ketabahan sikap insan itu yang tidak putus asa dan masih mampu tersenyum....

Hatiku ingin membeli dengan niat ingin membantu insan tersebut tapi malangnya aku sudah terlalu jauh...

Insha Allah... mungkin jika ada kesempatan selepas ini... jika aku masih lalu dilalui yang sama...Aku pasti akan berhenti untuk membantunya... Supaya tiada sesalan yang terbuku dihati ini...

Ya Allah...sesungguhnya aku terasa betapa sombongnya aku terhadapMu...

Aku selalu merungut & mengeluh terhadap segala pemberianMu .... selalu terasa tidak kecukupan di dalam pemberian itu... selalu membanding bandingkan nikmat yang aku dapat dengan insan yang lain yang lebih bahagia....

Sesungguhnya aku alpa.....aku lupa......aku sombong.......aku lalai

bahawa ada lagi yang lebih menderita dari ku... tapi mereka masih mampu tersenyum & gembira berusaha tanpa erti penat....

Sesungguhnya aku sayu... hiba...

Ya Allah... aku mengangkat kedua belah tanganku mengucapkan syukur ke atas segala galanya.. 
Semoga dipermudahkan segala urusan kami...
Dimurahkan rezeki kepada semua makhluk sekelian alam....

Ya Allah Ya Rabbi

Aku bersyukur di atas segala gala-Nya....

Amin...


Nukilan Budak KacaMata by Ash Asrah

Grateful is Everything


 

No comments: